İstanbul-Pendik

U.N. Ro-Ro İşletmeleri'ne ait 530 TIR'ın birbirini engellemeksizin park edebileceği Pendik Ro-Ro Limanı, Başbakan R.Tayyip Erdoğan'ın yanı sıra Devlet Bakanı Kürşat Tüzmen, Maliye Bakanı Kemal Unakıtan ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile çok sayıda davetlinin de katıldığı bir törenle 29 Nisan 2006 günü hizmete açılmıştır.

"Hızlı Ro-Ro Projesi" çerçevesinde 100.000 m² arazi üzerine kurulan Pendik Ro-Ro Limanı sayesinde taşımacılar, Haydarpaşa'ya göre her bir seferde 3 saatlik zaman kazandı. Ayrıca İçerenköy-Harem arasındaki TIR trafiği de ortadan kaldırıldı.

Pendik Ro-Ro Limanı'nda ülkemizin önemli sorunlarından biri olan insan kaçakçılığını çözmek için de yatırımlar yapıldı. Kurulan Gamma-Ray, araç içi kontrol sistemi sayesinde insan kaçakçılığına karşı etkili önlem alındı.

09 Eylül 2006 tarihinden itibaren de gemilerimize binerek yurt dışına “Türk İhraç Malı” taşıyan nakliyecilerimizin araçlarına Liman içindeki Akaryakıt istasyonumuzdan ÖTV’ siz ve KDV’siz motorin verilmeye başlandı.

Limanımız ISPS kod kapsamında Denizcilik Müsteşarlığı tarafından sertifikalandırılmış, yüksek standardı olan örnek limanlardan biridir. Limanın iki yanaşma rıhtımı ve iki rampası mevcuttur. Liman girişindeki binalarda acente, gümrük, lokanta ve market bulunmaktadır. U.N. Ro-Ro Pendik Limanı’nın işletmeciliğini U.N. Ro-Ro yapmaktadır. 

Uluslararası kabul görmüş kalite, çevre, iş sağlığı ve güvenliği politikalarını benimseyen U.N. Ro-Ro, 17-18 Mart 2016 tarihlerin Rina belgelendirme kuruluşu tarafından gerçekleştirilen denetim sonucu; ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgesine ek olarak, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi ve OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Belgelerini almaya hak kazanmıştır.

İstanbul-Ambarlı

U.N. Ro-Ro, İstanbul Avrupa kıtasında bulunan Ambarlı Limanı’ndan Trieste ’ye haftada üç adet tarifeli sefer ve Trieste ’den Ambarlı Limanı’na haftada bir sefer gerçekleştiriyor. Böylelikle Avrupa yakasından çıkış yapan araçların zaman ve para kaybı yaşamadan Avrupa’daki nihai varış yerlerine ulaşmaları sağlanıyor. İstanbul’daki köprülerden TIR’ların sayısının azaltılmasına yardımcı olan Ambarlı hattı ile Halkalı, Çerkezköy ve Çorlu çıkışlı olan yüklere cazip bir Ro-Ro taşıma hizmeti sunuluyor. Diğer taraftan Türkiye’nin en büyük konteyner limanı olması sebebiyle Ambarlı Limanı Trieste üzerinden Avrupa’ya var olan tren bağlantılarıyla çok daha hızlı ve uygun maliyetle konteyner taşıma imkânı sağlamakta.

TRIESTE-SAMER SEAPORT

Trieste Limanı, İtalya’da konumlanmış, Akdeniz’in en kuzey ve konumu itibariyle Batı ve Orta Avrupa’ya hinterlandı çok geniş olan bir limandır. İtalya’nın en önemli limanlarından biri olmakla beraber, en önemli faaliyetleri ham petrol, Ro-Ro, konteyner ve genel yük taşımalarıdır. Yaklaşık olarak 2 milyon 300 bin metrekare üzerine kurulu olan Trieste Limanı ile ilgili detaylı bilgilere web sayfalarından ulaşabilirsiniz: www.porto.trieste.it

U.N. Ro-Ro’nun Trieste Limanı’na güvenli erişimi, Türkiye ve AB arasındaki “deniz köprüsü” için temel oluşturuyor. Sahip olduğu özellikler, limana kritik sorumluluklar yüklüyor:

 
  • Trieste Limanı’nın diğer Akdeniz limanlarında mevcut olmayan “Serbest Bölge” statüsü, U.N. Ro-Ro müşterileri için önemli bir avantaj sunuyor.
  • İtalya devletinin, İtalya’dan geçen uluslararası kargo akışını Trieste Ticari Serbest Liman Bölgesi’nde limanın dokunulmazlık rejimine tabi olması uyarınca sınırlayamaması, bu limanı Doğu Akdeniz’den Avrupa’ya akan kargo trafiği için ideal bir bağlantı noktası yapıyor.
  • İtalya devletinin Türkiye’ye sağladığı yıllık transit geçiş belgelerinin sınırlı sayıda olması dikkate alındığında, Trieste Limanı’nın “Serbest Bölge” statüsü, Türk nakliye firmalarının U.N. Ro-Ro’nun kısa mesafe deniz taşımacılığını kullanmaları için ek bir avantaj sağlıyor.

U.N. Ro-Ro’nun Pendik ve Mersin’den kalkan gemilerin yanaştığı ve Trieste’de kullanılan ana terminal, Samer Seaports firmasının işletmeciliğinde olan Riva Triana Terminali’dir. Samer firmasının Türkiye ile olan ilişkileri 1987 yılında D.B. Deniz Nakliyatı döneminde başlamak ile beraber, U.N. Ro-Ro’nun kurulduğu 1994 yılından itibaren günümüze Samer ile acente ve liman işletmeciliği konularında ilişkiler devam etmiştir. 2013 yılı sonununda ise U.N. Ro-Ro Samer Seaports’un %60 hissesini alarak ilk yurtdışı terminal yatırımını gerçekleştirmiştir. Riva Triana Terminali 98.000 m² üzerine kurulmuş olup, gemilerin yanaşabileceği üç tane rıhtım ve rampası bulunmaktadır. Terminal içerisinde acente ve gümrük işlemlerinin yapılabileceği idari bina bulunmaktadır. Ayrıca Trieste-Salzburg arasında düzenlenen Ro-La seferlerinin Trieste’deki tren terminali de burada bulunmaktadır. Yapılan ek yatırımlarla Wels (ISU) ve Bettembourg (Nikrasa) trenleriyle beraber Duisburg ve Ludwigshafen trenleri de aynı terminalden kalkmaya başlamıştır. 

Ayrıca, uluslararası kabul görmüş kalite, çevre, iş sağlığı ve güvenliği politikalarını benimseyen U.N. Ro-Ro, 11 Aralık 2015 tarihinde İtalya – Trieste Limanı’ndaki iştiraki Samer Sea Port  üzerinden iş sağlığı ve güvenliği gerekliliklerini tümüyle yerine getirerek OHSAS 18001 (İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim) sertifikasını almaya hak kazanmıştır.

Samer ile ilgili detaylı bilgilere www.samer.com’dan ulaşabilirsiniz.




 

TRIESTE-TFT

Trieste Limanı, İtalya’da konumlanmış, Akdeniz’in en kuzey ve konumu itibariyle Batı ve Orta Avrupa’ya hinterlandı çok geniş olan bir limandır. İtalya’nın en önemli limanlarından biri olmakla beraber, en önemli faaliyetleri ham petrol, Ro-Ro, konteyner ve genel yük taşımalarıdır. Yaklaşık olarak 2 milyon 300 bin metrekare üzerine kurulu olan Trieste Limanı ile ilgili detaylı bilgilere web sayfalarından ulaşabilirsiniz:
www.porto.trieste.it

Trieste Limanı’nın diğer Akdeniz limanlarında mevcut olmayan “Serbest Bölge” statüsü, U.N. Ro-Ro müşterileri için önemli bir avantaj sunuyor.
İtalya devletinin, İtalya’dan geçen uluslararası kargo akışını Trieste Ticari Serbest Liman Bölgesi’nde limanın dokunulmazlık rejimine tabi olması uyarınca sınırlayamaması, bu limanı Doğu Akdeniz’den Avrupa’ya akan kargo trafiği için ideal bir bağlantı noktası yapıyor.

İtalya devletinin Türkiye’ye sağladığı yıllık transit geçiş belgelerinin sınırlı sayıda olması dikkate alındığında, Trieste Limanı’nın “Serbest Bölge” statüsü, Türk nakliye firmalarının U.N. Ro-Ro’nun kısa mesafe deniz taşımacılığını kullanmaları için ek bir avantaj sağlıyor.

U.N. Ro-Ro’nun kurulduğu 1994 senesinden itibaren faaliyet gösterdiği Trieste Limanı’nda yer alan Samer Terminali’ni 2013 yılında satın almasından sonra 2016 yılının ilk yarısında Samer Seaports’un hemen yanında konumlanan TFT terminalinin satın alınması gerçekleşti.

Bu yeni terminalin var olan terminalle birleşmesiyle liman içerisinde açılacak yeni park alanları araç yoğunluğunu azaltarak liman işleyişini kolaylaştıracak ve yapılacak BT ve CCTV yatırımları terminallerdeki operasyonların daha efektif ve güvenli hale gelmesini sağlayacak.

TFT Terminali’nin bünyemize katılmasıyla terminal içerisinde bulunan 18.000 metrekarelik soğuk hava depolama alanıyla birlikte toplamda yaklaşık 51.500 metrekare kapalı ve 30.000 metrekare açık depolama alanı müşterilerimizin hizmetine sunulmuş oldu.

TFT terminal sahasının yeniden düzenlenmesi U.N. Ro-Ro’nun intermodal altyapısını da güçlendiriyor olacak. Var olan tren raylarına yenilerinin eklenmesi, ray üzerinde hareket edebilen gantry vinç yatırımı ile tren kapasitesi artacak ve böylelikle treyler, konteyner ve proje yükleri için elleçleme çok daha hızlı gerçekleşiyor olacak.

Tüm depolama ihtiyaçlarınız ile ilgili bilgi ve fiyat teklif taleplerinizi sales@unroro.com.tr adresine gönderebilirsiniz.

Mersin

Mersin Ro-Ro hattı, Türkiye’nin doğu ve güneydoğu bölgelerinden yapılan ihracat için çok önemli bir yere sahip. Mersin Limanı’nın, Gaziantep, Kayseri ve Konya gibi sanayi şehirlerine demiryolu bağlantısı bulunuyor.

Mersin Limanı Akdeniz coğrafyasının ve Türkiye’nin en önemli limanlarından bir tanesidir. Özelleştirme programları neticesinde Akfen-Port of Singapore Authority ortaklığı tarafından satın alınan Mersin Limanı ile ilgili detaylı bilgileri web sayfalarından bulabilirsiniz: www.mersinport.com.tr

U.N. Ro-Ro’nun seferleri Mersin Limanı’nın 19 no’lu rıhtımından yapılmakta olup, acente ve gümrük işlemleri Mersin Yolcu Salonu’ndan yapılmaktadır. 19 no’lu rıhtımda bulunan 120 araçlık TIR park alanı düzenli çalışan seferlerimize hizmet etmektedir. Mersin Limanı konumu itibariyle otobanlara kolay çıkış sağlamaktadır.

Mersin-Trieste Ro-Ro hattımızda 7 Ekim 2009 tarihinden itibaren ikinci gemi servise devreye girmiş ve Çarşamba-Cumartesi günleri Mersin’den, Çarşamba-Pazar günleri ise Trieste ’den seferlere başlamıştır.

Toulon

U.N. RO-RO, 2010 yılından bu yana Toulon Limanı’nda da hizmet veriyor. Fransa, İspanya, Portekiz ve İngiltere’ye giden ve bu ülkelerden gelen yükler için önemli bir alternatif olan bu liman Marsilya’nın 120 km güneydoğusunda yer alıyor.

Toulon Limanı ile ilgili detaylı bilgilere web sayfalarından ulaşabilirsiniz: http://www.portdetoulon.com/en/content/view/full/1087